macooein

macooein

macooein

macooein

Pbn لینک چیست ؟

Pbn لینک چیست؟ شبکه وبلاگ خصوصی یا PBN راه دیگری برای ساخت بک لینک است که در اصطلاح نوعی سئو کلاه سیاه گفته می شود. ساخت بک لینک های PBN می تواند کمی دردسر داشته باشد  چون هم نیازمند صرف هزینه زیادی است و هم باید به وسیله افراد کاملا حرفه ای انجام گیرد. اشتباه در لینک سازی PBNمی تواند بسیار خطر ساز باشد و به جریمه های زیادی منتهی شود.

لینک سازی به روش PBN یکی از روش های کلاه سیاه یا کلاه خاکستری سئو خارجی به شمار می رود که یکی از متدهای لینک سازی است. لینک سازی شبکه ای اگر به صورت اصولی و صحیح پیاده سازی شود، می تواند تاثیر بسزایی در سئو خارجی سایت شما ایفا کند. شاید لینک سازی به روش PBN، دردسر ساز و سخت به نظر برسد اما مزیت ان به عنوان یک منبع همیشگی برای لینک سازی و به صرفه بودن آن است.


لینک سازی شبکه خصوصی یا تکنیک PBN چیست؟

PBN به طور خلاصه، متشکل از شبکه ای از وب سایت های معتبر است که برای سایت هدف، لینک سازی می کند. خصوصا برای فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها که تمایل دارند رتبه سایت خود را در گوگل بهبود بخشند. در حقیقت لینک سازی شبکه ای یا تکنیک PBN مجموعه ای از سایت های با ارزش را جمع آوری کرده و از آن ها استفاده می کند تا رتبه سایت هدف را در گوگل ارتقا دهد. این عمل در دراز مدت می تواند تاثیر شگرفی در رتبه سایت هدف داشته باشد.
در این لینک سازی، با ایجاد مجموعه ای از سایت ها و اقدام برای بالابردن رتبه سایت، آتوریتی را افزایش می دهید. پس از این اقدامات هنگامی که وب سایت یا وبلاگ شما به اتوریتی بالایی رسیدند، می توانید با استفاده از ان ها هر چه قدر که خواستید برای سایت هدف و مقصد اصلی خودتان لینک دهید.

این تکنیک در سال 2014 از طرف گوگل به نام کلاه سیاه شناخته شد و جریمه هایی مانند پنالتی گوگل را به خود گرفت. بنابراین این تکنیک همانطور که خوب است، جریمه های سنگینی را نیز با خود به دنبال دارد که جبران ان ها کاری بسیار سخت خواهد بود. در استفاده از این روش بسیار محتاطانه عمل کنید و تمامی جوانب را بسنجید.


روش های اجرای لینک سازی شبکه ای و تکنیک PBN

همانطور که گفتیم اجرای تکنیک PBN نیازمند دقت و مراقبت بسیار دقیقی است. چرا که این تکنیک اصطلاحا کلاه سیاه خطاب شده و جریمه پنالتی گوگل را به دنبال دارد. همانگونه که گفتیم این تکنیک می تواند کلاه خاکستری نیز باشد.


برای اجرای این لینک سازی دو راه وجود دارد که در ادامه به طور خلاصه بیان شده است:

• اجرای لینک سازی شبکه ای در سایت ها و وبلاگ های که صاحب حقیقی ان ها خود شما هستید.
• اجرای لینک سازی شبکه ای در سایت هایی که متعلق به افراد دیگر می باشد.


هر کدام ازاین روش ها مزایا و معایبی دارند که به اختصار آن ها را توضیح می دهیم:

از مزایای روش اول این است که شما استقلال کامل دارید و صاحب یک PBN شخصی هستید و هیچ محدودیتی در لینک سازی و لینگ گرفتن ندارید. اما معایب آن، این تکنیک تماما کلاه سیاه معرفی شده و اگر مراقب نباشید، جریمه های سنگینی را از جانب گوگل برای شما به ارمغان می اورد.
از مزایای روش دوم این است که در ابتدا نیازی به ایجاد سیستم نیست و می توانید به راحتی، با استفاده از شبکه دیگران کارها را به انجام رسانده و مدیریت کنید. در حقیقت در شبکه خصوصی دیگران سایت خود را ایجاد می کنید که هم به زمان و انرژی کمتری نیاز دارد و هم امنیت بیشتری دارد. به این کار کلاه خاکستری می گویند و جرمیه های کمتری به دنبال دارد. اما از مهم ترین معایب ان محدودیت است. محدودیتی که می تواند خوشایند بسیاری از مدیران نباشد. این محدودیت موجب شده، نتوانید به راحتی از روش اول بک لینک گرفته و سایت خود را تبلیغ کنید و ملزم به رعایت قوانین هستید. این رعایت قوانین، از لحاظ امنیت هم می تواند خوب تلقی شود و هم به خاطر ایجاد محدودیت ها می تواند کار را به تعویق بیاندازد.

منبع:https://googlefirstlink.com/blog/pbn-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.